onsdag den 7. marts 2012




Intro til Medieværksted.

Mandag den 27 februar.

Den føreste dag på MKD skulle vi have om Medieleg og læring: Glæden ved at udtrykke sig, æstetisk læreprocesser samt at opleve og tale om medieproduktion. Vi fik en god og overordnet indføring i begreberne, som jeg glæder mig til at gå i dybden med.

Vi fik en opgave som gik ud på at vi skulle i grupper tag et ”hemmeligt billede” på skolens område, hvorefter vi skulle bytte med de andre gruppe og forsøge at tag et tilsvarende billede af deres motiv. Det var en sjov leg, som desværre gik i vasken for vores gruppe, da det tekniske drillede lidt.

Vores næste opgave gik ud på at oprette en blog. Vi blev orienteret om perspektiverne ved at have en blog, f.eks. identitetsdannened og demokratiske.
At lave en blog er en udfordring for mig, da jeg ikke at særlig god til det tekniske indenfor brug af computer verden. Det er en af grundene for at have valgt MKD som linjefag. Jeg vil lærer at bruge det mere. Både privat, men også som et værktøj i det pædagogiske sammenhæng. Så jeg har besluttet mig for at bruge min blog som logbog og en form for dagbog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar